بیل ویلیامز معامله گر اسطوره ای بازارهای مالی

آموزش های ضروری در زمینه تحلیل تکنیکال بورس

بیل ویلیامز معامله گر اسطوره ای بازارهای مالی

۹۷ بازديد

استراتژی معاملاتی فراکتال بلستر:

تکنیک‌های معاملاتی فراکتال

 

استراتژی معاملاتی فراکتال، یک استراتژی بسیار عالی می‌باشد که از دو اندیکاتور بیل ویلیامز فراکتال و بیل ویلیامز الیگاتور تشکیل شده است. با شناخت ساختار اولیه بازار، تنظیمات دو اندیکاتور ذکر شده و مراحل استراتژی معاملاتی فراکتال، شما را در مسیری درست هدایت می‌کند.

آیا می‌دانید که چگونه با بهترین استراتژی تجاری فراکتال، معامله کنید؟ استراتژی معاملاتی فراکتال به تمام سوالات شما درباره فراکتال‌ها پاسخ خواهد داد و گام به گام نحوه استفاده از آن را برای دستیابی به یک معامله پیروزمندانه و استوار، نشان می‌دهد.

امروز، ما می‌خواهیم به یک استراتژی عالی با دو اندیکاتور بیل ویلیامز فراکتال و بیل ویلیامز الیگاتور آشنا شویم.

اما قبل از این که از فراکتال‌های سودآور استفاده کنیم، می‌خواهم پیش‌زمینه‌ای از اطلاعات در مورد بیل ویلیامز به شما بدهم که به شما در درک این اندیکاتور مهم کمک می‌کند.

بررسی اجمالی بیل ویلیامز: فراکتال‌های معاملاتی بیل ویلیامز

آقای ویلیامز یک نظریه واقعا منحصر به فردی را بسط داد و  این نظریه ترکیب تئوری آشفتگی با روانشناسی تجاری بود و اثراتی که هر کدام در جنبش بازار به دنبال دارند. بیل ویلیامز دانش گسترده‌ای در مورد سهام، کالاها و بازارهای ارز خارجی را به ارمغان آورد، و اندیکاتورهای متفاوت بسیاری از جمله الگوهای معاملات فرکتال را توسعه داد.

شامل نوسانگر شتاب دهنده / کاهش دهنده، یعنی نوسانگر تمساح (Alligator)، نوسانگر مهیب (Awesome)، فراکتال‌ها، نوسانگر گاتور (Gator Oscillator)، و شاخص تسهیل بازار (Market Facilitation) یا (MFI) می‌باشد.

هر شاخص دارای ارزش خاص خود است، و برای معاملات عالی هستند به شرطی که مفاهیم اساسی هر یک از آنها را به خوبی درک کنید.

دیدگاه او از بازار در صورتی سودآور خواهد بود که شما بایستی ساختار اولیه بازار را درک کنید و از بخش‌های داخلی بازار که او آن را ابعاد می‌نامد، آگاهی داشته باشید.

این ابعاد عبارتند از:

  • فراکتال‌ها (مرحله فاصله)، Fractal
  • منطقه (مرحله ترکیب نیرو و انرژی)،   Zones
  • مقدار حرکت (مرحله انرژی)، Momentum
  • شتاب دهنده / کاهش دهنده، (مرحله نیرو)، Deceleration/ Acceleration
  • خط موازنه (مجذوب کننده غیرعادی)، Balance Line

می‌توانستم بیشتر در مورد بیل ویلیامز توضیح دهم اما بخش مهمی که باید به آن توجه شود این است که تجزیه و تحلیل و دیدگاه او از بازار مانند دیگران نیست. این اندیکاتور‌های قدرتمند، قدیمی نیستند، بعضی‌ها ادعا می‌کنند که اگر اندیکاتور‌ها را در یک استراتژی مناسب به کار ببرید، به خوبی کار می‌کنند. اندیکاتورهای ویلیامز در تمام سیستم عامل‌های تجاری، استاندارد هستند. اندیکاتورهای مورد نظر به احتمال زیاد با عنوان اندیکاتور “بیل ویلیامز” یا “ویلیامز” در سیستم عامل‌ها موجود هستند.

اندیکاتورهای مورد استفاده برای استراتژی معاملاتی فراکتال بلیستر

فراکتال‌های بیل ویلیامز

اندیکاتور فراکتال چگونه کار می‌کند؟

فراکتال‌ها به صورت فلش‌هایی هستند که در بالا و پایین شمع‌ها (کندل‌ها) قرار می‌گیرند. این فرکتال‌ها زمانی تشکیل می‌شوند که پنج میله به شیوه‌ای مجزا تکرار شود. شما به پنجمین میله نیاز دارید تا بالاترین حداکثر قیمت (High) و پایین‌ترین حداقل قیمت (Low) را پیدا کنید. حالا به جزییات بیشتر این اندیکاتور می‌پردازیم که به شما نشان می‌دهد که چگونه از اندیکاتور تمساح (الیگاتور) استفاده کنید. شما می‌توانید اندیکاتور فراکتال را بر روی mt4 یا پلتفرم‌های معاملاتی دیگر بیابید. لازم نیست اندیکاتور فراکتال را دانلود کنید زیرا بر روی پلتفرم یا سیستم معاملاتی شما موجود است.


استراتژی معاملاتی فراکتال بلستر

تمساح (Alligator) بیل ویلیامز

این اندیکاتور چگونه کار می‌کند؟

این اندیکاتور شامل ۳ میانگین متحرک خاص است:

  • خط دوره زمانی ۱۳ روزه ((Jaw period که معروف به آرواره (تمساح) است (آبی)
  • خط دوره زمانی ۸ روزه (teeth period) که معروف به دندان (تمساح) است (قرمز)
  • خط دوره زمانی ۵ روزه (lips period ) که معروف به لب (تمساح) است (سبز)

به جزییات بیشتر این اندیکاتور می‌پردازیم، اما از شما می‌خواهم بدانید که هر کدام از این خطوط نام ویژه‌ای دارد، بعدا در این استراتژی به آن اشاره خواهیم کرد.

اندیکاتور تمساح به شکل زیر است:

ما یک استراتژی به نام استراتژی معاملاتی سه گانه بزرگ را توسعه داده‌ایم که از سه میانگین متحرک خاص استفاده می‌کند که بعدا آن را بررسی می‌کنیم.

فقط دو تا از پنج اندیکاتور بیل ویلیامز توسعه داده شده است.

همانطور که در بالا مشاهده می‌کنید، این پنج اندیکاتور قدرتمند در سیستم معاملاتی شما استاندارد هستند. من هر پنج اندیکاتور را دوست دارم اما پس از تحقیق و آزمایش‌های گسترده، اندیکاتور تمساح و فراکتال نه تنها آسانترین راه جهت معامله هستند بلکه در استراتژی مناسب، بسیار قدرتمند عمل می‌کند.

مراحل استراتژی معاملاتی فراکتال: تکنیک‌های معاملاتی فراکتال

مرحله اول: از هر دو اندیکاتور فراکتال و تمساح بر روی نمودارتان استفاده کنید.

گام اول این است که هر دو اندیکاتور را بر روی نمودار قرار دهید. همان طور که قبلا ذکر کردم در هر سیستم معاملاتی دارای استاندارد هستند و می‌تواند برای استفاده شما آسان و راحت باشد.

هنگامی که از این دو اندیکاتور استفاده می‌کنید، نمودار شما به شکل زیر خواهد بود:

مرحله دوم: فراکتال معاملاتی بیل ویلیامز: مشخص کنید کجا فراکتال تشکیل شده است (بالا یا پایین دندان تمساح)

این مطلب را حتما بخوانید:  استراتژی معاملات روزانه با ترکیب باند بولینگر و MACD

توجه: در این مثال ما از پوزیشن خرید استفاده می‌کنیم بنابراین تمام این قوانین برای خرید اعمال می شود.

فراکتال‌ها، فراز و فرودها را نشان می‌دهد. اندیکاتور فراکتال پایه در هر دقیقه، از پنج میله تشکیل شده است. بنابراین وقتی در اینجا یک فراکتال را مشاهده کردید، آن چیزی که ممکن است برای آن رخ دهد به شرح زیر است:

  • حداقل پنج میله متوالی وجود دارد، بلندترین میله (حداکثر قیمت) در وسط و دو میله (حداکثر قیمت) پایین‌تر در دو طرف آن هستند.
  • جهت معکوس آن، حداقل پنج میله متوالی وجود دارد، پایین‌ترین میله (حداقل قیمت) در وسط و دو میله (حداقل قیمت) بالاتر در دو طرف آن قرار دارد (که فرکتال فروش را تشکیل می دهد).
  • فراکتال‌ها تنها با یک شمع (کندل) در سمت راست ظاهر می‌شود اما باید دانست که این یک فراکتال تایید نشده است زیرا حرکت قیمت ممکن است به داخل آن سطح نفوذ کند. بنابراین برای اینکه یک فراکتال برای همیشه نمایش داده شود و در نمودار بماند، معامله‌گر بایستی منتظر دو شمع (کندل) در سمت راست فراکتال بماند.
  • فراکتال‌ها با ارزش صعودی و نزولی با فلش بالا و پایین نشان داده می‌شوند.

حالا به نمودار زیر استراتژی معاملاتی فراکتال بلستر نگاهی بیندازیم.

در بالا خطوط منحصر به فرد اندیکاتور تمساح وجود دارد. شما بایستی به جایی که فراکتال‌ها بر روی کندل‌ها در این اندیکاتور خاص قرار دارند، آگاه باشید.

در زیر فراکتالی وجود دارد که آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

من یک دایره زرد بر روی این فرکتال اختصاص داده‌ام. این فرکتال بر روی شمعی ظاهر شده که بالای خط قرمز (دندان تمساح) قرار دارد. این اولین معیار برای استراتژی فراکتال بلستر می‌باشد.

در معامله خرید، فراکتال باید روی شمعی ظاهر شود که آن شمع در بالای خط قرمز قرار گرفته باشد. (دندان تمساح)

آنچه در اینجا اتفاق می‌افتد این است که آن فراکتال فراتر از فرکتال قبلی است و بنابراین فراکتال بر روی شمع ظاهر می‌شود.

برای رفتن به مرحله دوم، (برای معامله خرید) فراکتال مورد نظر باید فراکتال بالایی را نشان دهد و در بالای دندان تمساح قرار گرفته باشد.

مرحله دوم: حرکت قیمت باید بالای دندان تمساح برای حداقل پنج شمع متوالی باشد (معامله خرید)

این جاست که جادو اتفاق می‌افتد.

در اغلب موارد هنگامی که یک فراکتال، مانند بالا ظاهر می‌شود، حرکت قیمت هنوز “مسطح” است و هنوز شکست واقعی نداشته است.

دلیل اینکه این استراتژی حداقل برای پنج شمع متوالی صبر می‌کند، این است که بایستی زمان تشکیل پولبک را در نظر بگیریم، ممکن است روند برگشتی تشکیل شود، یا حرکت قیمت در بازار مسطح، ثابت شود. اگر شما به دنبال یک حرکت بزرگ صعودی (بیریش) به سمت بالا هستید تا در نمودار شکل بگیرد، هیچ یک از موارد ذکر شده مطلوب نیست.

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید حرکات قیمت، آرام بوده و حرکت پنج شمع به سمت بالا و پایین با شدت صورت نگرفته است. این دقیقا همان چیزی است که باید در هنگام معاملات این استراتژی ‌بینید. قبل از این که نگاه بیشتری به این استراتژی بیندازیم، اینجاست آن چیزی که باعث “راه اندازی مجدد” یا ریست می‌شود و پوزیشن معاملاتی خرید را در آینده بی‌اعتبار می‌سازد.

  1. راه اندازی مجدد (ریست) می‌شود اگر: یک فراکتال فروش زیر خط دندان تمساح، قبل از باز شدن پوزیشن ظاهر شود. مانند نمودار زیر

همان طور که مشاهده می‌کنید اگر در مثال خرید معاملاتی ما، چنین اتفاقی رخ دهد، به این نتیجه می‌رسیم که این خرید نامعتبر است و باید جای دیگری را جستجو کنیم. دلیلش این است که یک روند نزولی بلند مدت را آغاز کرده و مناسب پوزیشن خرید نمی‌باشد.

۲٫ راه اندازی مجدد (ریست) می‌شود اگر: هر یک از دو خط اندیکاتور تمساح، بعد از شناسایی شمع (کندل) فراکتال در مرحله اول، همدیگر را قطع کنند.

مرحله سوم: حرکات قیمت نیاز به شکست در بالای شمع فراکتالی دارد که قبلا در مرحله اول مشخص شده است.

زمانی که متوجه شدید پنج شمع متوالی به شدت به سمت پایین حرکت نمی‌کنند و در بین شمع‌های فراکتال بالا (High) و بالای دندان تمساح قرار دارند، جلو می رویم و دستور سفارش ورود می‌دهیم.

شما می‌توانید از این طریق وارد شوید یا اگر در نمودار شما چنین چیزی رخ داد، می‌توانید دستور سفارش دهید. به هر حال این وضعیت مناسب است زیرا معیارهای مورد نظر را دارد.

مانند شکل زیر می باشد:

همانطور که در شکل بالا می بینید، جای فراکتال اصلی را که کشف شده، مشخص کردم، سپس پنچ شمع یا بیشتر داریم که ظاهر شدند و به زیر دندان تمساح رانده نشدند، خطوط تمساح نیز همدیگر را قطع نکردند، سرانجام حرکت قیمت در بالای شمع فراکتال شکسته شد (روند صعودی) و در نتیجه باعث شروع معامله می‌گردد.

حد سود و ضرر

شما می‌توانید تغییرات در این استراتژی را مورد ارزیابی قرار دهید تا جایی که حد سود و ضرر را مشخص نمایید.

زمانی که دو خط تمساح از یکدیگر عبور کردند، از معامله خارج شوید.

به احتمال زیاد به این معنی است که تمساح به خواب می‌رود و مسیر حرکت قیمت معکوس یا تثبیت می‌شود.

در این معامله، ۷۰ پیپ برنده‌ شده‌اید( در نمودار زیر)

حد ضرر (SL) را زیر منطقه حمایت /مقاومت قبلی قرار دهید.

قرار دادن حد ضرر این فرصت را به شما می‌دهد، چنانچه قیمت برگشت و به روند نزولی تبدیل شد، معامله خود را نجات دهید. یا حتی ممکن است بر روی منطقه حمایت/ مقاومت بانس کند و به روند صعودی خود ادامه دهد.

معیارهای بالا مربوط به پوزیشن خرید بود. پوزیشن فروش هم دقیقا همین قوانین را دارد فقط بالعکس می‌باشد.

در اینجا مراحل استراتژی معاملاتی فراکتال در عمل عبارتند از: 

مراحل فروش معاملاتی:

مرحله اول: از اندیکاتور فراکتال و تمساح بیل ویلیامز در نمودار خود استفاده کنید.

مرحله دوم: یک فراکتال پایینی بایستی در زیر دندان تمساح قرار گرفته باشد و حرکت قیمت نیز بایستی با حداقل پنج شمع (کندل) متوالی در زیر دندان تمساح باشد.

مرحله سوم: لازم است حرکت قیمت در زیر شمع فراکتال شکسته شود که در مرحله اول شمع فراکتال مشخص شده است.

مرحله چهارم: زمانی که دو خط تمساح همدیگر را قطع کردند از معامله خارج شوید.

نتیجه‌گیری:

تکنیک‌های معاملاتی پایه فراکتال بایستی شما را در مسیری درست هدایت کند، چنانچه شما به دنبال یک استراتژی عالی هستید از این اندیکاتورها استفاده کنید. استراتژی‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با این اندیکاتورها به کار ببرید.

بسیاری استدلال می‌کنند که هر اندیکاتور “کند و آهسته” عمل می‌کند و به ندرت به شما پوزیشن‌های سودآور را نشان می‌دهد. استراتژی معاملاتی فراکتال، ترکیب تحلیل حرکت قیمت را به کار می برد که کامل کننده این اندیکاتورهای عالی است. بنابراین اگر شما یکی از معامله‌گران شکاک هستید، از این استراتژی استفاده کنید و نتایج خود را اعلام کنید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.